Ora este UTC + 2






Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: REGULAMENT OFICIAL FIPS
MesajScris: 05 Ian 2012, 06:40 
Neconectat
Admin GL
Avatar utilizator

Membru din: 17 Ian 2010, 20:45
Mesaje: 6076
Localitate: BUCURESTI
REGULAMENT OFICIAL FIPS

-1- Competitiile internationale oficiale trebuie organizate de federatiile nationale afiliate la CIPS.Federatia organizatoare va fi responsabila oficial pentru organizarea competitiei in discutie.

-2- Numai membrii federatiilor afiliate la CIPS care au platit taxa anuala vor fi admisi; ei vor fi nominalizati de federatiile ale caror membri sunt; pescarii componenti ai echipelor federatiilor nationale trebuie sa aiba in momentul inscrierii nationalitate tarii pe care o reprezinta.

Un pescar care a participat la un Campionat Mondial sau o competitie internationala reprezentand o natiune, nu mai poate reprezenta o alta natiune.

Concurentii trebuie sa fie intotdeauna in masura sa-si dovedeasca nationalitatea cu un card de identitate, pasaport sau alte documente care le atesta identitatea.Documentele de identificare trebuie prezentate la prima intalnire a Capitanilor.

Numai echipele membre ale federatiilor nationale vor fi admise la Campionatele Mondiale.

Pentru a candida la organizarea unui campionat la o anumita disciplina, natiunea in cauza trebuie sa fi participat cel putin o data, in ultimii trei ani, la campionatul disciplinei respective.

Un proiect de program trebuie obligatoriu transmis secretarului FIPSed pana la sfarsitul lunii Noiembrie din anul precedent

Cu exceptia World Fishing Games, F.I.P.S.e.d. poate prelua sarcina de clasificare si mentinere a palmaresului tuturor campionatelor; pentru aceasta, natiunea organizatoare va asigura sejur complet persoanei care-si asuma aceasta sarcina (cazare, masa, gala de inchidere) incepand din ziua precedenta inceperii competitiei inclusiv o zi dupa incheierea acesteia;FIPSed va suporta cheltuielile de deplasare.

Pentru campionatele organizate de FIPSed natiunea organizatoarea va asigura sejur complet pentru doi membri ai Comitetului Executiv FIPSed (cazare, masa, gala de inchidere) incepand din ziua precedenta inceperii competitiei inclusiv o zi dupa incheierea acesteia;

Organizarea unui campionat nu poate fi acordata unei natiuni daca aceasta nu se obliga sa asigure eliberarea pestelui viu in apa dupa ce acesta a fost cantarit si inregistrat. (este interzisa uciderea pestelui)

Natiunea care organizeaza un Campionat Mondial sau Zonal va fi responsabila cu achizitionarea trofeelor, trofee care vor fi platite de catre FIPSed;natiunea organizatoare trebuie sa asigure 3 trofee pentru intrecerea pe natiuni si 6 trofee pentru intrecerea individuala pe echipe;aceste trofee trebuie sa aibe o placa pe care vor fi inscriptionate “FIPSed” sau cu un logo si data la care s-a desfasurat campionatul.Este necesara prezentarea unei facturi pentru a justifica cheltuielile pentru confectionarea trofeelor Daca trofeele nu sunt inscriptionate conform cerintelor enuntate FIPSed nu va deconta cheltuielile.FIPSed va oferi suplimentar medaliile.

Programele si invitatiile de participare la aceste campionate se vor da numai natiunilor membre FIPSed (nu se dau invitatii cluburilor sau persoanelor).

-3- Fiecare natiune membra a CIPS va putea prezenta un singur lot compus din 3 echipe a cate 2 concurenti(competitia se desfasoara pe echipe de doi concurenti)Nici un concurent nu poate participa individual. 2 rezerve sunt permise pentru fiecare natiune.Daca are loc o inlocuire aceasta este definitiva.Inlocuirile se fac din motivee tehnice sau medicale si au loc sub supravegherea arbitrilor.Rezervele pot intra in stand cu echipamentul de pescuit propriu dar fara nici un fel de nada.

-4--4- Competitia trebuie organizata pe fluvii, rauri, canale sau in bazine/lacuri,etc; trebuie sa se poata pescui pe toata largimea pistei de concurs; adancimea apei trebuie sa fie cat se poate de constanta pe pista de concurs si de cel putin 1,5 metri. Pe un rau, latimea minima a pistei, trebuie sa fie de 100 de metri daca concurentii sunt amplasati pe o singura parte.Pentru bazine(fara curenti) latimea trebuie sa fie de minim 100 de metri daca concurentii sunt amplasati pe aceasi parte a bazinului sau de minim 300 de metri daca acestia sunt amplasati de ambele parti ale bazinului.Densitatea de peste trebuie sa fie semnificativa iar procentajul pestilor cu greutate intre 3 si 5 kg trebuie sa fie bun.

-5- Pista selectata trebuie sa fie caracterizata de conditii similare de pescuit pentru toti concurentii;mai mult, pista de concurs trebuie sa permita amplasarea participantilor fara intreruperi cauzate de linii de inalta tensiune, poduri,etc., cu exceptia spatiului dintre sectoare care trebuie sa aiba o lungime de minim 200 de metri. Pista de concurs nu trebuie sa prezinte nici un pericol pentru concurenti sau spectatori. In zona de concurs trebuie amplasate puncte sanitare. Organizatorii trebuie sa asigure concurentilor toalete, dusuri si spalatoare cu apa curenta.

In alegerea pistelor de concurs se va da prioritate bazinelor in fata fluviilor, raurilor sau canalelor, dar se va lua in considerare faptul ca trebuie asigurata participarea a minim 25 natiuni.

Unul sau mai multi membri ai comisiei tehnice sau un delegat vor face o inspectie pe pista de concurs,propusa a fi selectionata pentru campionat, inspectie care trebuie sa aiba loc in aceasi perioada a anului in care este propusa organizarea competitiei in cauza;raportul de inspectie va fi inaintat Comitetului Executiv al FIPSed pentru evaluare si pentru a se lua o decizie;decizia va fi transmisa spre informare catre CIPS. FIPS ed va plati cheltuielile de deplasare(avion, tren, masina) iar organizatorii va asigura deplasarea de la aeroport sau gara la hotel si locul de desfasurare al concursului.

O decizie de aprobare sau respingere va fi transmisa natiunii in cauza de catre FIPSed.

In ceea ce priveste asigurarea sejurului, Natiunile au doua optiuni:

1- Sa aleaga sejurul propus de Natiunea organizatoare (optional).

In acest caz conditiile trebuie sa fie prezentate foarte clar:

- pret pe o zi, pe persoana, in functie de numarul de persoane care impart o camera indiferent de perioada (nu se poate impune sejurul complet)

- pretul pentru participare la dineul de inchidere

Termenii privind sejurul trebuie sa fie aprobati de comisia tehnica FIPSed.

2- Sa se descurce singuri.

In acest caz Natiunile participante au obligatia sa comunice in scris natiunii organizatoare aceasta alegere, pana in momentul completarii fisei de participare.

In oricare dintre cele doua situatii taxa de inscriere este de 1350 euro si include 11 locuri la dineul de gala si 8 permise de pescuit valabile pentru antrenament si pentru toata perioada competitiei, asigurare, medalii, trofee, suveniruri,etc..

Indiferent de modul in care se desfasoara dineul de gala, cu servire la mese sau bufet, natiunilor participante li se vor rezerva un numar de locuri in conformitate cu platile efectuate.

Daca pana la termenul indicat de organizatori natiunile nu comunica detaliile privind necesitatile de cazare , acestea trebuie sa-si asigure singure cazarea si trebuie sa plateasca 1350 € organizatorilor.

Orice natiune care a completat formularul de inscriere, angajand in acest mod participarea la Campionat, trebuie sa plateasca Natiunii organizatoare, chiar daca ulterior nu va participa, o taxa de angajament de 1350 de Euro.Natiunile care nu vor respecta aceasta regula vor fi excluse de la participarea la alte campionate.

Natiunea organizatoare va mentiona in programul evenimentului o lista a posibilitatilor de cazare/campare situate pe o raza de 20 de kilometri fata de pista de concurs.

Natiunile participante sunt obligate sa anunte natiunea organizatoare, cu o saptamana inainte de inceperea competitiei, cu privire la data sosirii.Echipele care nu sunt prezente pana la sedinta Capitanilor se va considera ca au abandonat si nu mai pot intra in concurs.

Campionatul Mondial de pescuit la Crap va avea loc intre 15 Septembrie si 31 Octombrie.

-6- In timpul competitiilor, distanta dintre standurile de pescuit (considerate din exteriorul unui stand pana la exteriorul altui stand) trebuie sa fie cuprinsa intre minim 40 si maxim 100 m pe lacuri si minim 70 m pe rauri.Pe lacuri distanta de minim 40 de metri intre standuri poate fi redusa doar cu aprobarea FIPSed.

Pozitia de pescuit a fiecarei echipe se compune dintr-un stand de 20x12 metri care poate fi folosit in intregime pentru instalarea corturilor si umbrelelor, colorate discret (verde inchis, kaki sau “camuflaj”);tarusii plasati la intervale de 20 metri, bine infipti in mal la limita coridorului de securitate, definesc zona de pescuit;mai mult, este necesara crearea unui corridor, D, care va servi accesului organizatorilor, membrilor juriului, rezervelor, jurnalistilor si delegatilor natiunilor participante.Accesul pe acest coridor este interzis publicului si spectatorilor.



Zona A - Acces autorizat pentru cei doi competitori, capitanilor echipei respective (unul singur, nu ambii in acelasi timp) si membrilor juriului.

Zona B - Acces autorizat pentru membrii juriului, rezerve, supraveghetori, capitanii echipei respective si presei, cu consimtamantul celor doi competitori.

Zonele C si D – Acces autorizat pentru organizatori, membrii juriului, reserve, presa si delegatilor natiunilor, dar interzis publicului si spectatorilor.

Capitanii echipelor, cate doi pentru fiecare Natiune, pot intra in sectoarele in care concureaza echipele lor; ei trebuie sa poarte un numar de identificare, care indica in mod clar functia acestora.Cei doi Capitani nu au dreptul de a intra in acelasi stand in acelasi timp.

Organizatorii trebuie sa instaleze la fiecare stand un panou care indica numele si nationalitatea competitorilor si numarul, greutatea si tipul pestilor capturati.Acest panou trebuie actualizat la fiecare sase ore.

INTALNIREA MANAGERILOR

7- Este preferabil ca Arbitrii de Sector sa participle la intalnirea Capitanilor.

In cazul in care Capitanul sau delegatul unei natiuni absenteaza, Presedintele FIPSed sau delegatul sau va indeplini pentru natiunea respectiva operatiunea de extragere a standurilor.

Obiectivul acestei intalniri este pur informativ si intalnirea trebuie sa aiba loc in ajunul competitiei. In timpul intalnirii va fi numit un juriu international in conformitate cu articolul 28 din prezentul Regulament Oficial.Dupa aceasta se vor desfasura urmatoarele operatiuni:

1 Apelul Natiunilor;

2 Natiunile vor extrage in ordine alfabetica un numar care va determina ordinea de chemare la extragerea sectoarelor.

3 Extragerea care va determina sectorul in care va concura fiecare din echipele componente ale lotului unei natiuni. (A, B, C).

In timpul competitiei organizatorii vor organiza sedinte zilnic .

Daca exista probleme urgente de discutat si rezolvat, o sedinta extraordinara poate fi convocata de catre organizatori.

Participarea Capitanilor la aceste intalniri este obligatore.Daca un Capitan nu poate participa la sedinta din motive serioase, dupa ce au fost informati organizatorii, Seful Delegatiei Natiunii il poate inlocui. Pe parcursul acestor sedinte prevederile Regulamentului Oficial nu pot fi modificate.

EXTRAGEREA STANDURILOR

-8- Extragerea standurilor trebuie sa aiba loc cu cel putin 180 de minute inainte de inceperea competitiei sub supravegherea atenta a organizatorilor, in prezenta Capitanilor, a delegatilor fiecarei echipe si a reprezentantilor FIPSed.

Extragerea standurilor se face in baza unei grile predefinite.

-9- Pe rauri pozitia standului cu numarul 1 se va situa intotdeauna in aval; pe lacuri pozitia standului cu numarul 1 se va situa intotdeauna in partea stanga cum se priveste catre lac iar celelalte standuri se vor pozitiona in ordine de la stanga la dreapta.

-10- Capitanii vor primi cate o vesta pentru fiecare din componentii echipelor participante.

Vestele capitanilor vor fi verzi iar vestele rezervelor vor fi rosii.Vestele competitorilor vor fi de culori diferite pentru fiecare sector(cu exceptia culorilor rosu sau verde) sau pot avea o culoare identica dar inscriptionate cu culori diferite pentru fiecare sector.

REGULI GENERALE

-11- Fiecare echipa va avea la dispozitie 120 de minute pentru pregatiri.Imediat cum ajunge la locul competitiei echipa trebuie sa imbrace vestele si sa-si depoziteze echipamentul langa stand , fara sa intre in acesta (regula este valabila si pentru cei care au ajutat echipa sa transporte echipamentul). Nu este permisa intrarea in stand si pregatirea pana la semnalul oficial care permite intrarea competitorilor in standuri.

Din acest moment concurentii nu mai pot primi nici un ajutor pentru pregatiri. Nada si alte materiale pot fi inmanate competitorilor pana cand semnalul de incepere a nadirii este dat.Dupa acest semnal aprovizionarea competitorilor cu nada, groundbait, echipament sau scule de pescuit, se va face o singura data pe parcursul competitiei si numai de catre Capitan. Aprovizionarea se va face in acelasi timp pentru toate natiunile. Ziua, ora si durata aprovizionarii va fi definite in timpul primei intalniri a managerilor de echipa.Competitorii pot sa se deplaseze la stand cu propriile mijloace de transport.

-12- Un arbitru de stand va fi alocat fiecarei echipe si un arbitru de sector va fi alocat fiecarui sector. Acestia trebuie sa cunoasca intregul regulament de desfasurare a competitiei.Pentru a se asigura ca in permanenta un arbitru este prezent la fiecare stand, se pot aloca mai multi arbitri care vor supraveghea standul in schimburi. Cantarirea capturilor echipelor ce apartin natiunii organizatoare va fi validata nu numai de arbitrul responsabil ci si de catre un membru al delegatiei altei natiuni.

Arbitrul de stand trebuie sa:

a- Controleze sacii de pastrare si, daca este necesar, sa controleze cantitatea de groundbait.

b- Controleze comportamentul in pescuit al echipei de care este responsabil.

c- Verifice si sa noteze fiecare peste prins, inclusiv greutatea acestuia.

d- Tina sub observatie capturile echipei si sa interzica accesul in zona al persoanelor neautorizate pana cand echipa de cantarire ajunge la stand.La final va semna fisa de cantarire impreuna cu membrii echipei alocate.

-13- Numai crapul(oglinda, comun, piele) si amurul(alb sau argintiu) cu greutate minima de 1500 grame vor fi validati. Aceasta prevedere va fi inclusa in program si va fi mentionata inca odata si in intalnirea managerilor.Pestii trebuie pastrati vii in sacii de cantarire(un singur peste intr-un sac).In timpul competitiei, sacii de cantarire trebuie sa fie scufundati in apa pe toata lungimea lor fara ca in interiorul sacului sa fie plasat plumb sau balast. Nu este permis un alt sistem de pastrare a capturilor.Concurentii trebuie sa fie dotati cu un numar sufficient de saci de pastrare.Oricare dintre concurentii care din neglijenta prezinta la cantarire pesti mutilati sau raniti vor fi sanctionati.In acest caz pestii in cauza nu vor fi validati pentru cantarire.In cazul in care nu mai are saci de pastrare concurentii trebuie sa solicite arbitrului cantarirea capturilor pentru a-si elibera sacii de pastrare.

-14 Sunt interzise nada si momeala vie sau moarta, icrele, argila si betonita si produsele de origine metalica

Sunt permise doar fainurile, pasturile, semintele, boilesurile si peletele naturale sau artificiale.Orice produs rezultat din combinarea acestora nu trebuie sa depaseasca 70 ** in diametru.Argila, bentonita sau plumbii incarcati cu pasta sunt interzisi.

Pe durata celor 72 de ore cantitatea de nada si momeala folosita nu trebuie sa depaseasca 200 kg pe echipa; aceasta cantitate poate fi redusa in functie de pista de concurs.

La sfarsitul competitiei este interzisa aruncarea resturilor de nada in apa.

-15- Competitia se desfasoara pe sectoare intr-o singura runda care dureaza 72 de ore; in caz de intrerupere fortata (ex. furtuna) runda va fi validata daca a durat cel putin 48 de ore.

In cazul intreruperii datorate unei furtuni aparute pana la expirarea intervalului de 48 de ore, competitia poate fi reluata dar perioada de intrerupere nu se va adauga la cele 72 ore stabilite initial.Competitia nu se va mai relua in cazul unei intreruperi care survine dupa 48 de ore de la inceperea competitiei, iar rezultatul obtinut pana in momentul intreruperii va fi validat,

-16- Fiecare concurent trebuie sa respecte toate prevederile regulamentului.

-17- Lungimea lansetelor trebuie sa fie mai mica de 4 metri.

Mulinetele vor avea obligatoriu tambur fix.

Actiunile legate de pescuit trebuie desfasurate numai in interiorul standului alocat echipei; limitele standului si intinderea acestuia sunt demarcate de cei doua linii imaginare care merg in prelungirea tarusilor care marcheaza Zona de Pescuit. Pescuitul si nadirea in afara aceste zone este interzisa.Aruncarea liniilor de pescuit se face numai din stand si numai cu ajutorul lansetelor.Folosirea altor mijloace este interzisa.

Fiecare dintre liniile de pescuit se poate echipa cu o singura montura avand un singur carlig, obligatoriu in varianta “fir de par”.

Numai metodele traditionale de pescuit cu plumb de minim 50 de grame sunt premise.Tipul monturilor folosite trebuie sa permita pestelui sa se elibereze usor de plumb in cazul ruperii liniei de pescuit. In acelasi timp trebuie folosit un sistem antisoc pentru prevenirea ruperii liniei de pescuit la aruncare.

Pescuitul la pluta este interzis.

Pescuitul la swing feeder, swing tip, quiver tip sau folosind momitoare este interzis.

Plumbii de tip back-leads sunt permisi, dar in orice moment, arbitrii vor putea cere retragerea acestora pentru a se verifica axele de pescuit;

In timpul aruncarilor plumbul nu trebuie sa descrie miscari laterale in ringul de pescuit.Miscarea plumbilor va fi obligatoriu pe directia stand/apa sau apa/stand.

Folosirea dispozitivelor telecomandate sau a sonarelor este interzisa.

Folosirea mijloacelor electronice, acustice sau vizuale, de semnalare a trasaturilor este permisa.

Limitele zonei de pescuit pot fi marcate cu balize simple sau iluminate.Acestea trebuie instalate in limitele definite de tarusii care demarcheaza zona de pescuit, pot fi mentinute pe toata durata competitiei si trebuie scoase la incheierea competitiei.

Dotarea cu saci de pastrare si cu saltea de receptie este obligatorie.Marimea si calitatea acestora trebuie sa asigure manevrarea in siguranta a pestelui.

Sacul de pastrare si salteaua de receptie trebuie sa fie umezite din abundenta inainte de a intra in contact cu pestele.

Dupa cantarire pestele trebuie eliberat in apa cu precautie, viu si in conditii optime.

Instalarea corturilor si a altor echipamente de protectie se va face obligatoriu in stand.

Este interzisa iluminarea apei cu lanterne sau lampi.Este permisa iluminarea in interiorul corturilor si folosirea lanternelor de cap cu iluminare discreta pentru scoaterea pestelui.

Intrarea in apa este permisa unuia sau in cazul capturilor simultane ambilor concurenti cu cizme, pana apa ajunge sub genunchii pescarului pentru a introduce pestele in minciog si pentru depozitarea sacilor de pastrare.

La sfarsitul competitiei standul trebuie lasat in conditii perfecte de curatenie.

Toate dispozitivele propulsate cu aer comprimat, gaz sau curent electric sunt interzise.

Circulatia automobilelor este interzisa in timpul noptii, cu exceptia celor care apartin organizatorilor.

In timpul noptii numai un manager de echipa poate intra in standul concurentilor dar acesta trebuie sa fie insotit de un arbitru sau de managerul unei echipe de alta nationalitate.

O captura este considerate valida chiar daca in mod accidental pestele este prins in afara gurii.

Agatarea voluntara a pestelui este interzisa.

Focul deschis, de orice natura, este interzis in interiorul corturilor.

In timpul concursului sunt permise folosirea castilor si a statiilor de receptie.

-18- Competitorii pot pastra montate cate lansete doresc dar numarul de lansete implicate in activitatea de pescuit este de maxim 4 in acelasi timp.Lansetele suplimentare trebuie pastrate in pozitie verticala in afara zonei unde sunt instalate lansetele in actiune.Lansetele folosite pentru balizare trebuie identificate, semnalizate si nu trebuie sa se afle pe suportii pe care se afla lansetele in actiune.

-19- Manuirea minciogului este permisa doar concurentilor.

-20- Competitorilor nu le este permis sa primeasca ajutor din afara; numai capitanul echipei este autorizat sa intre in standul competitorilor sai si numai pentru a oferi suport verbal; unui capitan de echipa nu-i este permisa intrarea in standurile pescarilor care nu fac parte din lotul sau.

-21- Competitorii pot folosi standul alocat dupa cum doresc.

In interiorul standului alocat competitorii trebuie sa se miste discret si in liniste.Orice actiune de pescuit se va desfasura numai in interiorul standului(aruncarile, recuperarile, nadirea si scoaterea pestelui)

Utilizarea flash-urilor sau a altor sisteme de iluminare pe timpul noptii este interzisa (un orar se va stabili la prima intalnire a capitanilor)

-22- Pescarii trebuie sa astepte primul semnal pentru a intra in stand;dupa acest semnal ei pot incepe sa-si instaleze echipamentul, sa-si monteze lansetele, sa-si prepare nada(cu respectarea prevederilor de la art. 14.Pentru aceste pregatiri au la dispozitie 120 de minute.

La al doilea semnal pescarii pot incepe nadirea `si pescuitul.

Modalitatile de nadire premise sunt:

- nadirea cu mana

- nadirea cu prastia

- bastoanele (tuburile) de nadire cu boiles, manuite cu una sau ambele maini,

- lingurile de nadire cu maner actionate cu una sau ambele maini

- catapultele pe suport, fixate in pamant, manevrate manual, propulsate cu elastic sau cu arcuri

- saculeti solubili, pungi solubile sau fire solubile

- rachete de nadire cu diametru interior de maxim 50 ** si lungime de maxim 200 ** aruncate cu ajutorul unei lansete

Intre orele 18.30 si 9.00 este permisa doar folosirea bastoanelor de nadire cu boiles, manuite cu una sau doua maini..

In afara acestei perioade nadirea este permisa cu oricare din mijloacele sau metodele mentionate.

Un al treilea semnal anunta competitorii ca au mai ramas 15 minute pana la incheierea competitiei.

Al patrulea semnal anunta sfarsitul competitiei.

Din acest moment se mai acorda 15 minute doar pentru a scoate din apa un peste cu care o echipa se afla in drill in momentul in care a fost dat al patrulea semnal.

In acest caz un al cincelea semnal se va da in 15 minute dupa al patrulea semnal; orice peste care nu a fost totalmente scos din apa pana in acest moment nu va mai fi validat.

Semnalele acustice care marcheaza diferitele faze ale competitiei trebuie sa fie scurte;in orice caz in considerare se va lua inceputul semnalului acustic.

-23- In timpul competitiei arbitrii de stand vor sta langa pescari, in stanga sau dreapta acestora, astfel incat sa nu-i deranjeze, dar sa poata observa pestii capturati de acestia.Sacii de pastrare trebuie amplasati astfel incat arbitrul sa-i poata vedea; pestii vor fi pastrati si mentinuti in viata in sacii de pastrare pana la sosirea echipei de cantarire.

OPERATIUNI DE CANTARIRE

-24- Operatiunile de cantarire vor fi indeplinite de catre trei echipe compuse din 2 membri(cate o echipa pentru fiecare sector) Toate procedurile de cantarire trebuie sa se faca cat mai curand posibil, cel putin odata la fiecare doua ore. Cantarirea se va face cu cantare care au fost certificate pentru conformitate; cantarele vor fi montate pe un trepied stabilizat pe pamant pe culoarul oficial. In cele trei sectoare cantarele trebuie sa fie identice din punctul de vedere al modelului si marcii, cu gradatii din maxim 50 in 50 de grame.

-25- Greutatea indicata de cantar trebuie sa fie vizibila in acelasi timp, atat pentru arbitri cat si pentru cei doi concurenti.In afara arbitrilor, concurentilor si capitanului, nici o alta persoana, cu exceptia Juriului, nu este autorizata sa intervina verbal sau in alt mod pentru a contesta cantarirea.

O persoana va fi responsabila cu cantarirea.O alta persoana va fi responsabila cu inregistrarea greutatii in documentul oficial.Doua seturi de cantarire vor fi asigurate pentru fiecare sector.Sacii de cantarire asigurati de organizatori este obligatoriu a fi utilizati la cantarirea fiecarui peste;vor fi umeziti si se va face tara inainte de fiecare cantarire.Sacii de cantarire vor fi saci speciali pentru cantarirea crapilor, confectionati din material sintetic suplu, permeabil.Sacii de cantarire trebuie sa fie identici in cele trei sectoare.Cantarirea se face in grame.

-26- Pana la sosirea echipei de cantarire concurentii vor mentine in apa sacii de pastrare care contin pesti. Pestii vor fi scosi din apa, plasati pe salteaua de receptie si in sacul de cantarire de catre unul dintre concurenti; dupa cantarire pestele trebuie eliberat sub supravegherea arbitrilor (dupa cantarire pestele nu mai poate fi introdus intr-un sac de pastrare).Aceste operatiuni trebuie desfasurate cu grija.

-27- Ambii concurenti trebuie sa participle la operatiunile descries mai sus,trebuie sa controleze cantarirea sis a semneze fisa de cantarire pentru fiecare din capturile inregistrate.Odata incheiata procedura de cantarire, dupa eliberarea pestelui si semnarea fisei de cantarire, orice contestatie legata de cantarire va fi respinsa.

JURIUL

-28- Un Juriu international se va constitui pentru examinarea eventualelor contestatii si pentru a stabili sanctiunile potrivite, in conformitate cu regulamentul;Juriul va fi anuntat oficial la intalnirea Capitanilor care se va tine in ajunul competitiei.

Juriul va fi compus din urmatorii membri:

- Presedinte F.I.P.S.e.d. sau un inlocuitor nominalizat de acesta

- Secretar General F.I.P.S.e.d.

- Membrii comitetului executiv F.I.P.S.e.d. si ai comisiilor tehnice, de tineret si mediu prezenti la campionat

- Un delegat al natiunii organizatoare, daca acesta nu este de aceasi nationalitate cu unul din membrii mentionati mai sus , exceptand Presedintele FIPSed(sau inlocuitorul acestuia) care va fi automat Presedintele Juriului.

Daca o incalcare de regulament este facuta de un concurrent sau de o echipa avand aceeasi nationalitate cu unul din membrii Juriului, acest membru nu poate vota (cu exceptia Presedintelui Juriului)

Membrii Juriului vor purta un ecuson inscriptionat “JURIU” si vor fi prezenti pe pista de concurs pentru a putea primi eventualele contestatii.Va fi indicat un loc in care, in permanenta, unul sau mai multi membri ai Juriului pot fi gasiti.

-29- Orice contestatii, cu exceptia celor legate de clasament, trebuie inaintate Juriului cu cel mult o ora inainte de incheierea competitiei.Contestatiile pot fi prezentate verbal dar este necesar sa fie imediat confirmate in scis.Contestatiile privind clasamentul trebuie facute in maxim 30 de minute dupa ce rezultatele oficiale au fost publicate.Ora publicarii va fi mentionata pe lista oficiala de prezentare a rezultatelor.Un depozit de 100 euro va insoti orice contestatie inaintata Juriului.Daca Juriul nu aproba contestatia, depozitul va fi varsat in contul FIPSed

Toate incalcarile regulamentului si avertismentele trebuie comunicate Juriului, care este singura autoritate cu puterea de a decide o descalificare.O echipa care face obiectul unei astfel de sanctiuni trebuie sa fie informata imediat asupra acestei decizii Membrii Juriului si arbitrii de sectoare trebuie sa se asigure ca regulamentul este respectat si trebuie sa cunoasca perfect care sunt prevederile acestuia.

-30- Regulamentul , care va fi publicat in 2 limbi oficiale, trebuie pus la dispozitia Juriului si Capitanilor inainte de organizarea Campionatului.

JURIUL international va adopta decizii pe baza majoritatii simple; in caz de egalitate de voturi, Presedintele FIPSed sau reprezentantul acestuia va avea un vot decisiv.

Toti membrii Comitetului Executiv al FIPSed trebuie sa poarte ecusonul personal si pot circula in coridorul official destinat Capitanilor si organizatorilor.

SANCTIUNI:

-31- Sanctiunile sunt urmatoarele:

a) Avertisment (cartonas galben) pentru incalcarea articolelor 11, 19, 20, 22, 23 and 26.

b) Descalificare (cartonas rosu) pentru incalcarea articolelor 13, 14, 17 and 35 si dupa al doilea avertisment pentru incalcarea articolelor 11, 19, 20, 22, 23 and 26.

c) Daca o echipa este descalificata , va primi un numar de puncte egal cu numarul de echipe participante + 1.

Echipa care urmeaza in clasament unei echipe descalificate isi va pastra pozitia in clasament.Exemplu: Echipa X de pe locul 8 este descalificata atunci urmatoarele echipe isi vor pastra pozitia si vor primi 9 puncte, 10 puncte, samd.

d) Daca o natiune primeste un avertisment acesta va fi notat in dosarul acesteia si va ramane arhivat pe o perioada de 3 ani.In cazul unei noi incalcari in perioada celor 3 ani, aceasta va fi considerata recidiva si JURIUL va lua o decizie in functie de recidiva si lista de sanctiuni in vigoare.

e) Daca o echipa primeste un avertisment acesta va fi notat in dosarul acesteia si va ramane arhivat pe o perioada de 3 ani.In cazul unei noi incalcari in perioada celor 3 ani, aceasta va fi considerata recidiva si JURIUL va lua o decizie in functie de recidiva si lista de sanctiuni in vigoare.

f) Comitetul Director al FIPSed are autoritatea, atat in timpul competitiei cat si ulterior, sa impuna sanctiuni pescarilor, capitanilor sau rezervelor daca acestia comit incalcari sau se comporta necorespunzator, chiar daca acestea nu sunt prevazute in regulamentul oficial.

-32- Membrii Comitetului Execitiv al FIPSed sunt autorizati sa intre pista de concurs pentru a constata incalcarile regulamentului.

CLASAMENT

-33- 1- CLASAMENT PE ECHIPE

A – SECTOARE

a) Clasament in functie de greutate pe fiecare sector (1 punct per gram) In cazul in care mai multe echipe sunt egale la greutate, vor primi un numar de puncte egal cu media pozitiei ocupate de acestea.(ex1:doua echipe sunt la egalitate pe locul 5, ele vor primi (5+6):2 = 5.5 puncte fiecare.ex2: trei echipe care se clasifica pe locul 8 , vor obtine (8+9+10):3 = 9 puncte fiecare).

Echipele care nu au prins nici un peste vor primi un numar de puncte egal cu media locurilor neatribuite in sectorul respectiv. (ex 1: 24 de echipe din care doar 12 au prins peste;cele 12 echipe care au prins peste se clasifica de la 1 la 12 iar urmatoarele vor primi (13+24):2 = 18.5 puncte fiecare.ex 2: 29 echipe , din care 5 se clasifica cu punctaj de la 1 la 5, cele 24 de echipe care nu au prins peste vor primi (6+29):2 = 17.5 puncte;ex3: 29 de echipe din care 26 se claseaza iar 3 nu au prins peste;acestea din urma vor primi (27+29):2 = 28 puncte fiecare)

B – CLASAMENT GENERAL

a) Suma punctelor obtinute pe fiecare sector de catre echipe constituie punctajul echipei nationale; echipa nationala cu cel mai mic numar de puncte va fi clasate pe primul loc, samd.

b) In cazul egalitatii de puncte, echipa nationala care a prins cea mai mare cantitate de peste va castiga..

c) Daca egalitatea persita, ordinea in clasament este determinata de cea mai mare greutate cantarita de una echipele componente ale unei echipe nationale, samd.

2 – Clasament individual pe echipe

Echipele clasificate primele pe sectoare vor ocupa in ordinea greutatii primele 3 locuri in clasamentul general; echipele clasificate pe locul doi in sector vor ocupa urmatoarele locuri, samd.

In caz de egalitate a greutatii prioritate are echipa care are cea mai mare captura.Daca egalitatea persista prioritate are echipa cu cea mai buna medie de greutate (cantitate totala/numar capturi)

-34- Clasamentul va fi intocmit de organizatori in prezenta Presedintelui FIPSed sau a reprezentantului acestuia si daca este posibil impreuna cu componentii JURIULUI.

ASIGURAREA DE RASPUNDERE CIVILA

-35- Este obligatia organizatorilor sa incheie o asigurare de raspundere civila pentru a acoperi toata perioada evenimentului sportiv.Un certificat eliberat de o companie de asigurari prin care toate aspectele evenimentului sportiv sunt acoperite va fi inmanat Presedintelui FIPSed su doua luni inainte de inceperea competitiei.

ANTRENAMENTUL

-36- Cu 15 zile inainte de inceperea competitiei este interzis antrenamentul pe pista de concurs.

Linii de inalta tensiune, echipamente electrice

-37- Este strict interzisa plasarea competitorilor la mai putin de 50 de metri distanta, de o parte sau alta, fata de echipamente pentru transportul energiei electrice, transformatoare sau generatoare electrice (linii de inalta tensiune, piloni, etc)

REGULI IN CAZ DE FURTUNA

-38- 1 – Cand furtuna apare inainte sau in timpul pregatirilor pentru inceperea competitiei

Nu se va permite accesul in standuri sau pregatirea materialelor;un semnal va indica amanarea intrarii in zona de pescuit sau intreruperea operatiunilor de pregatire.Daca conditiile atmosferice permit si in limita programului, competitia se va desfasura normal sau va fi redusa ca timp(In orice caz competitia trebuie sa dureze minim 48 de ore)

2 – Cand furtuna apare in timpul competitiei

Competitia va fi intrerupta imediat (un semnal special va fid at de organizatori) si concurentii trebuie sa se adaposteasca.Daca conditiile atmosferice permit, concursul va continua si un semnal va anunta concurentii ca se pot intoarce in stand.Un alt semnal, dat dupa 5 minute va autoriza concurentii sa reia competitia.

RECLAMA PE VESTELE DE CONCURS

-39- Existenta reclamelor pe vestele de concurs nu este obligatorie

Marimea caracterelor reclamelor imprimate pe vestele de concurs nu trebuie sa depaseasca 6 cm in inaltime; acestea pot fi pozitionate in partea de jos a vestelor, atat pe fata cat si pe spatele acestora.

Taxe FIPS ed si CIPS

-39- O contributie de 120 euro va fi platita de catre fiecare natiune, aceasta taxa ramanand la in beneficiul FIPSed si o suma de 400 euro va fi platita de catre de catre natiunea organizatoare in beneficiul CIPS.

CEREMONIA DE DESCHIDERE SI CEREMONIA DE PREMIERE A CASTIGATORILOR

-40- Ceremonia de deschidere si prezentarea echipelor nationale trebuie sa aiba loc in ajunul inceperii competitiei.Durata ceremoniei nu trebuie sa fie mai mare de 2 ore si trebuie sa se incheie pana la ora 20.

Primele trei echipe nationale si primele trei echipe individuale vor primi medaliile de AUR, Argint si Bronz.In conformitate cu uzantele internationale inmanarea premiilor va fi insotita de intonarea IMNULUI NATIONAL si inaltarea steagului NATIONAL apartinand natiunilor castigatoare.Medaliile sunt oferite de FIPSed si vor fi inmanate de reprezenantati oficiali ai acesteia.

Alte forme de recunoastere vor fi oferite in mod egal natiunilor participante.Toate echipele nationale au obligatia sa aduca cu ele un Steag National si o inregistrare a Imnului National.

Fiecare din Natiunile castigatoare are dreptul sa fie reprezentata pe podium de un grup de maxim 10 persoane.

TRADUCERI

-41- In caz de controversa privind modu;l de interpretare al regulamentului numai tezxtul in limba franceza va fi considerat ca fiind text original, de referinta.

OBLIGATII

-42- Natiune organizatoare a Campionatului Mondial sau Zonal (Europa, etc) are obligatia:

a- sa inscriptioneze cupele F.I.P.S.e.d.(placheta sau logo)

b- sa emita programul oficial si informatiile despre campionat in cele 2 limbi oficiale(Engleza si Franceza)

Presedinte F.I.P.S.e.d. Secretar General F.I.P.S.e.d.

Ugo Claudio MATTEOLI Jackie DUPUIS

_________________
-MEMBRU FONDATOR Clubul Sportiv
FUDO HOOKS -Japanese technological perfection
tel: 0765.071.874


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Reclama
MesajScris: 01 Mar 2011, 00:30 
Neconectat
Advertiser bot
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 2010, 13:00
Mesaje: 00

Reclama:





 


Sus
 
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
cron
Style created by © Matti, gry komputerowe, alveo witaminy zdrowie witaminy

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România